FAQ
1. Jak powinienem przygotować się jako Klient?
Przychodząc na spotkanie w Kancelarii warto mieć ze sobą przygotowane wcześniej dokumenty, które dotyczą sprawy. Dzięki temu będę mógł szybciej ocenić na czym polega problem i jakie działania należy podjąć. W trakcie prowadzenia sprawy będę oczekiwać opisania szczegółowo stanu faktycznego, dostarczenia wszystkich niezbędnych dokumentów i współpracy.
2. Jaka jest moja szansa na wygraną?
Należy pamiętać, że żaden adwokat nie może zagwarantować wygranej, ponieważ ostateczne rozstrzygnięcie zależy od niezawisłego i niezależnego sądu. Natomiast dzięki mojemu doświadczeniu, wiedzy i znajomości aktualnego orzecznictwa sądowego jestem w stanie ocenić szanse powodzenia sprawy, dzięki temu Klient zyska możliwość podjęcia decyzji co do dalszego postępowania.
3. Czy przekazywanie adwokatowi informacji jest bezpieczne?
Tak, adwokat zobowiązany jest przestrzegać etyki adwokackiej, a wszelkie powierzone mu informacje w związku z udzielaniem pomocy prawnej chroni tajemnica adwokacka. Dzięki temu Klient może mieć pewność, że przekazane mi informacje nie zostaną wyjawione, a ja nie będę mógł zostać zmuszony przez sąd, organy ścigania, czy inne instytucje do ich ujawnienia.
4. Jak można umówić wizytę w Kancelarii?
Wizytę w Kancelarii można umówić telefonicznie lub za pośrednictwem e-maila – szczegóły są dostępne w zakładce Kontakt.
5. Gdzie adwokat świadczy swoje usługi?
Świadczę usługi w całej Polsce.
6. W jakich godzinach pracuje adwokat?
Pracuję w poniedziałki w godzinach od 9.00 do 20.00, a w pozostałe dni tygodnia w godzinach od 9.00 do 18.00. Natomiast w soboty pracuję w godzinach od 9.00 do 14.00. Poza wskazanymi godzinami jestem dostępny telefonicznie, a poprzez poradę on-line, czy też drogą e-mail można kontaktować się całą dobę.
Z uwagi na specyfikę zawodu adwokata i wykonywanie szeregu czynności poza siedzibą Kancelarii, wskazany jest kontakt telefoniczny przed spotkaniem.
7. Ile kosztuje porada on-line?
Wysokość wynagrodzenia uzależniona jest od stopnia zawiłości sprawy oraz nakładu pracy. Wycenę wysyłam indywidualnie w odpowiedzi na konkretne zapytanie.
8. Ile kosztuje wynagrodzenie adwokata za prowadzenie sprawy?
Wysokość wynagrodzenia zależy w każdym przypadku od rodzaju sprawy, stopnia jej zawiłości oraz nakładu pracy.
9. Czy informacje, które przekazuję adwokatowi są bezpieczne?
Informacje przekazane adwokatowi są bezpieczne, albowiem chroni je tajemnica adwokacka. Powierzone informacje nie zostaną wyjawione, a adwokat nie może zostać zwolniony z zachowania tajemnicy adwokackiej ani zmuszony przez sądy, organy ścigania, czy też inne instytucje do ujawnienia powziętych informacji.
10. Czy powierzenie prowadzenia sprawy kancelarii adwokackiej zagwarantuje mi wygraną?
Powierzenie prowadzenia sprawy kancelarii adwokackiej nie gwarantuje jej wygranej, a żaden rzetelny adwokat nie złoży takiej deklaracji. Należy wiedzieć, że ostateczne rozstrzygnięcie zależy od niezawisłego Sądu. Zdobyte doświadczenie przez adwokata, znajomość aktualnego orzecznictwa sądowego oraz przepisów prawa pozwala jednak na oszacowanie powodzenia sprawy i umożliwia zajęcie ostatecznego stanowiska w sprawie, jak również podjęcie decyzji w przedmiocie dalszego działania.
11. Kancelaria prawna znajduje się w Częstochowie – czy mogę jej powierzyć sprawę, która toczy się przed sądem znajdującym się w innym mieście?
Siedziba Kancelarii znajduje się w Częstochowie, jednakże adwokat podejmuje się prowadzenia spraw na terenie całego kraju.
12. Czy podejmując się współpracy z Kancelarią prawną będę zobowiązany do uczestniczenia we wszystkich rozprawach?
Nie, jeżeli obecność na rozprawie nie jest obowiązkowa. Umocowanie adwokata do reprezentowania w sprawie poprzez udzielenie mu pełnomocnictwa upoważnia go do pełnego reprezentowania interesów Klientów przed sądami i w takiej sytuacji Państwa stawiennictwo na rozprawie nie będzie obligatoryjne.
13. Jak mogę umówić się na konsultację z adwokatem w Częstochowie?
Umawianie terminu konsultacji z adwokatem następuje telefonicznie lub elektronicznie za pośrednictwem poczty e-mail – dane kontaktowe znajdują się na stronie internetowej Kancelarii. Ułatwiony kontakt z Kancelarią zapewnia formularz kontaktowy znajdujący się na stronie internetowej Kancelarii w zakładce Kontakt, do skorzystania z którego zachęcamy.
14. Czy możliwe jest uzyskanie porady prawnej online?
Tak. Jeżeli charakter problemu prawnego umożliwia udzielenie porady prawnej online, to istnieje możliwość otrzymania porady przez telefon lub środka porozumiewania na odległość?
15. Czy można powierzyć Kancelarii prowadzenie sprawy w toku?
Tak, można powierzyć Kancelarii prowadzenie sprawy w toku, na każdym jej etapie.
16. Czy mogę powierzyć Kancelarii prowadzenie sprawy, jeżeli przebywam za granicą?
Tak, jest możliwość powierzenia sprawy Kancelarii, jeżeli Klient przebywa za granicą.
17. Jakie są koszty usług prawnych w Waszej kancelarii?
Wynagrodzenie uzależnione jest od stopnia zawiłości i trudności sprawy, a co za tym idzie nakładu pracy, jaki należy włożyć w jej prowadzenie. Wysokość wynagrodzenia jest zatem ustalana indywidualnie po zapoznaniu się ze sprawą przez adwokata, ale przed powierzeniem jej do prowadzenia.
Koszt porady prawnej zależy od stopnia skomplikowania zagadnienia prawnego, jak również od czasu poświęconego przez adwokata na rozwiązanie konkretnego problemu.
18. Czy w Kancelarii jest możliwość płatności bezgotówkowo kartą bankową?
Tak. Kancelaria przyjmuje płatności gotówką i bezgotówkowo kartą bankową lub przelewem bankowym na rachunek bankowy Kancelarii przed umówioną konsultacją. Dla podmiotów gospodarczych istnieje możliwość wystawienia faktury VAT.
19. Jak powinienem się przygotować jako Klient do spotkania w Kancelarii?
Przychodząc na umówione wcześniej spotkanie w Kancelarii warto przynieść ze sobą przygotowane wcześniej dokumenty, które dotyczą sprawy. Pozwala to na szybsze ustalenie na czym polega problem prawny i jakie kroki należy następnie podjąć.
20. Zamierzam zlecić Kancelarii pełną obsługę sprawy – jakie obowiązki będą spoczywały na mnie?
W razie zlecenia sprawy do prowadzenia Kancelarii konieczne będzie opisanie szczegółowo stanu faktycznego, a także dostarczenie wszystkich niezbędnych dokumentów, a następnie także współpraca z adwokatem w czasie trwania sprawy.
21. Zamierzam zlecić Kancelarii pełną obsługę sprawy – jakie obowiązki będą wówczas spoczywały na adwokacie?
Ustanowienie adwokata pełnomocnikiem w sprawie zobowiązuje go do:
• analizy sprawy i ustalenia z Klientem strategii procesowej,
• przygotowania wszelkich pism procesowych koniecznych w sprawie,
• monitorowania na bieżąco toku postępowania sądowego i informowania Klienta o jego przebiegu i koniecznych do podjęcia czynnościach,
• zapoznania Klienta z przepisami prawa materialnego oraz procesowego w zakresie dotyczącym jego sprawy,
• udziału (osobistego, a w razie niemożności osobistego stawiennictwa – za pośrednictwem substytuta) w czynnościach postępowania,
• zachowania tajemnicy adwokackiej i do należytej staranności przeprowadzenia sprawy.
22. Na czym polega stała obsługa prawna firm?
Warunki współpracy między Kancelarią a przedsiębiorcą są ustalane indywidualnie, w zależności od potrzeb danego przedsiębiorcy. W celu ustalenia warunków współpracy koniecznym jest ustalenie terminu spotkania, na którym zostaną ustalone potrzeby przedsiębiorcy oraz niezbędny zakres pomocy prawnej Kancelarii w ramach stałej obsługi. Po ustaleniu warunków współpracy Kancelaria przygotowuje umowę o obsługę prawną, która szczegółowo określa zasady współpracy: w szczególności reguluje sposób, czas i miejsce świadczenia usług prawnych, a także wynagrodzenie.